tisdag 15 februari 2011

Move on

Okej, nu kan jag berätta vad jag har gjort. :P
I förmiddags var jag iväg till stan, men innan jag nådde krämartorget smet jag in på Fröken Brogrens veranda, stickade lite och drack god chai latte för att lugna nerverna lite. Sen tog jag mig tillsist upp till torget i alla fall, klev in på Öbos bostadkontor eller vad det heter och skrev ett nytt lägenhetskontrakt. Dessutom så har jag sagt upp lägenheten som jag nu bor i.

Det är lite blandade känslor, jag har trivts väldigt bra i den här lägenheten, det är trots allt min första lägenhet sedan jag flyttade hemifrån, men samtidigt lockar den lite större lägenheten med två rum och uteplats. Och nu är det alltså gjort. Jag har för drygt en timme sedan varit och hämtat nycklarna till lägenheten och kikat hur den ser ut. (Man får tyvärr inte titta på Öbos studentlägenheter innan man skriver kontrakt - helt sjukt). Den ser helt okej ut, men det blir nog bättre när jag får dit mina saker också. :P

Så nu skaj ag flytta i dagarna.. samtidigt som jag ska avsluta en kurs, påbörja en annan och dessutom åka på två resor till Sthlm. Spännande.

2 kommentarer:

  1. Grattis igen. Nu får du köpa utemöbler ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Haha, ja, det får jag göra. :) Men jag kan nog vänta en månad eller två känns det som.. I alla fall om man tittar ut. ;)

    SvaraRadera