måndag 14 februari 2011

Har haft en mycket trevlig helg. Åtminstone fredag-lärdag var kanonbra, men söndagen var helt okej den med. I fredags kväll var jag i kyrkan med tonåringarna och bakade god pizza, och härliga människor. När jag skulle hem efteråt var det sjukt kallt enligt mitt tycke, så jag gick hem till föräldrarna och sov över där istället eftersom det är närmare än hem till mig.

Lördagsmorgonen bjöd på frukost och lösande av melodikrysset tillsammans med mamma och pappa, kul. Inte något jag vanligtvis gör. Sen var jag hemma hos mig en sväng och började titta på filmen Rent innan jag tog mig tillbaka till kyrkan för att gå på församlingens årsmöte. Inte det roligaste som finns, men helt uthärdligt, och fikapauser är alltid bra.

Jag såg inte på melodifestivalen i lördagskväll, istället tog jag mig till en kompis och tillbringade kvällen där med att dricka te, prata och titta på film. Har inte sett Dreamgirls förut, men den var bra. Kul med musikler, eller ja, med film som innehåller mycket musik i alla fall.

Under söndagen var jag tillbaka i kyrkan på gudstjänsten som också var församlingens årshögtid, och efter det var jag hemma hos mig, sköt upp pluggandet så mycket jag kunde, tittade klart på Rent (som för övrigt var en riktigt bra musikal, jättefin!) och så har jag stickat och virkat en del. Lärde mig sticka i torsdags, och det går framåt, kanske inte så fort, men det är inte det viktiga för mig. Håller på med en sjal (tänkte visa så fort jag tar ett kort på den) och det är kul att sticka. Mina amigurumis går ju lite fortare att skapa, men det är kul med omväxling. En sjal är judessutom förhoppningsvis lite mer användbar. En stund av eftermiddagen/kvällen ägnades också åt att rensa lite i lådor och föra in kvitton i min bokföring. Inte så kul, men skönt att ha det gjort.

Idag sitter jag så hemma igen och funderar över examinationsuppgiften som ska skrivas. Det går inte så bra, men jag jobbar på det. Mitt största problem är egentligen att jag inte vet vad jag ska skriva om, men förhoppningsvis släpper det snart. Jag har ju till på onsdag på mig i alla fall..
(Tyvärr finns det så mycket roligare saker att göra.. typ titta på tv, virka, sticka, lyssna på musik, facebook, youtube-klipp med gelanskaparna o.s.v...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar