måndag 19 juli 2010

Livet kan vara rätt härligt ibland.
Som för ungefär en vecka sedan då jag besökte en vän, badade i havet och njöt av det vackra vädret till fullo. Som när man evakueras från ett tåg på vägen hem, pga. spårfel och man får åka buss istället. Som när det börjar regna för första gången på en vecka när man kliver av det evakuerade tåget och man väntar på bussarna. Skönt ändå.

Som när man har ett trevligt förseminarieum med kurskamrater, med gott fika.
Och när man upptäcker att man har fått Dagens ros i tidningen av trevliga kattägare.

Livet kan vara härligt även tillsammans med familjen ute på sommarstället. Nu när jag har flyttat hemifrån kan det vara ganska mysigt att bo med dem då och då. Jag har visserligen pluggat en del i brist på annan sysselsättning (så nu ligger jag väldigt bra till med mitt sista arbetsbrev till en av kurserna jag läser :)), men jag har hunnit med att spela en del yatzy, ätit god mat, varit på marknad och bara haft det lugnt och skönt.

Idag steg jag upp tidigt, håller på att tvätta eftersom jag reser iväg imorgon. Då vill jag gärna ha lite rena kläder.. Jag ska även försöka köpa en ny kamera, för den förra gick sönder vid besöket av min vän. Tråkigt, men ibland blir inte allt som man har tänkt sig. En ny kamera blir nog bra i alla fall. Kanske kommer det upp några bilder senare under dagen när jag har testat den. Nu ska jag fortsätta mitt tvättande och packande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar