måndag 5 juli 2010

Hej!

Det är lite trist att jag inte har lagt upp några bilder de senaste inläggen, och det blir inget nu heller. Men jag ska försöka framöver. Mitt internet hemma hos mig fungerar inte för tillfället (eller snarare sedan i torsdags) och jag har ingen möjlighet att lägga in bilder på datorn jag sitter vid nu.

Kattvaktandet fortsätter, det är riktigt mysigt. Det skulle nog vara kul att ha ett eget litet djur, men det får nog vänta ett tag.. Tills jag har bestämt mig för vad jag vill göra med mitt liv typ. Eller ja, i alla fall tills jag har en större lägenhet.

Appropå lägenhet ja, igår var det 6 månader sedan jag flyttade hemifrån till en egen lägenhet. Tiden de senaste månaderna har gått förvånadsvärt fort, och nu känns det inte alls lika ensamt längre. Firade med fruktsallad och glass. Jag har vant mig vid mycket av det som en egen lägenhet innebär.. diskning (det är iofs fortfarande inte roligt), städning, tvättning, matlagning (det kan vara kul, men oftast är jag alldeles för lat. ;) o.s.v.

Men jag tittar runt lite smått efter en ny lägenhet, inte för att jag inte trivs, men jag skulle hemskt gärna vilja ha en balkong eller en uteplats. Det är fruktansvärt varmt inomhus så här års. Annars får jag väl ta och köpa någon fläkt åtminstone.

Nu är det snart dags för middag både för mig och katterna. Ha en fin kväll.

2 kommentarer:

  1. Visst är det kul med bilder, men jag tycker att det är rätt trevligt att det kommer uppdateringar överhuvudtaget :) Fast du har väl ringt och felanmält internet?!
    Klokt att vänta med djur, fast jag har väldigt svårt att se mitt liv utan en pälsklädd fyrbening...
    Jätteskönt med egen lägenhet. Fast diskningen blir tyvärr inte roligare än den är nu. Du får satsa på diskmaskin så småningom. Det är min plan, sen när jag blivit stor ;)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har inte felanmält internet.. men nu fungerar det igen. :) Skönt. Jag ska snart skaffa ett nytt abonnemang har jag tänkt, måste bara lista ut vad som är bäst.. Något tips? :P

    Ja, jag får väl satsa på den där diskmaskinen senare.. men då får jag nog skaffa ett större kök först. ;)

    SvaraRadera