torsdag 29 juli 2010

Hej!
Idag har jag haft en mysig brunch med en kompis, det resulterade även i att lägenheten äntligen blev städad. Skönt, det är så svårt att plugga annars. Hon lyckades dessutom rädda mig från den läskiga fjärilen som måste ha tagit sig in i lägenheten och tyckt att det var en bra boplats. Det tyckte inte jag..

Nu är jag i alla fall tillbaka från Mallorca igen och tänkte lägga in några av bilderna jag tog.
Vi var och tittade på flera av "badvikarna" och testade såklart också att bada i det turkosa vattnet. Alldeles lagom varmt och härligt. Mycket folk dock, men det vore väl konstigt annars.

En av dagarna tog vi oss också iväg till hamnen och såg massor av fina båtar. En del ganska små och gulliga, andra gigantiska i mångmiljonsklassen. Blev lite sugen på att skaffaen båt jag med.. jag ska bara bli miljonär först. ;) Det var kul att se vad båtarna hette, en del av ägarna var rätt fantasifulla..



Jag har tagit ganska många kort på blommor jag tyckte var fina, för det fanns det gott om i Cala D'or. Här är ett par av dem.





Den här trappan fanns vid än av stränderna, jag tyckte att den var fin. Nog ett mysigt, men kanske lite läskigt ställe på kvällen när gatlyktorna är tända.



Jag hade ju inte bara semester. En del morgnar och en del eftermiddagar ägnade jag delvis åt läsning av kurslitteraturen till religionspsykologin. SÅ nu har jag tagit mig igenom åtminstone en bok.. Men jag har tyvärr fortfarande panik över resten av det som ska göras.



Poolen vid hotellet var bra den med, ganska varmt, speciellt på eftermiddagarna när solen hade hunnit värma upp den ännu mer. Den här bilden är tagen från taket av hotellet där det fanns en liten terass med solstolar typ.



Här är jag och min syster på samma terass.



Och från det hållet man inte såg poolen var det något slags mini-nöjesfält på kvällarna som man kan se i bakgrunden på den här bilden.



Tyckte att det här trädet växte lite roligt.. :P



Ytterligare en bild av poolen morgonen då vi ska åka hem.



En bild innifrån flygplanet. Tycker att det är fint att titta ut på molnen, men det är svårt att fotografera. Annars tycker jag inte att det är jättekul att flyga, mest trångt och jobbigt att sitta still. Men flygplansmaten var god.



Nåja, det var några bilder i alla fall. Det kanske kommer flera senare. Nu ska jag göra en kopp te och eventuellt plugga.. borde plugga.. kanske pluggar.

1 kommentar:

  1. Kul med alla bilder! Skönt att komma iväg lite grann sådär och vilka coola blommor. Framförallt de på andra och tredje bilden av blombilderna. Du måste vara nöjd med kameran, den tar ju bra kort!
    Välkommern tillbaka till Sverigeland och gråväder :) (som jag personligen tycker är supermysigt)

    SvaraRadera