söndag 22 juli 2012

Veckan som gått

Det har ju som sagt varit min sista semestervecka som gått nu. Jag har passat på att träffa lite vänner och så har jag varit hemma och rensat och städat bland sådant jag inte orkar göra annars. Typ gått igenom tidskriftssamlare, pärmar, gjort iordning bokhyllan, tja, sådant som tar lite mer tid helt enkelt. Bland annat gått igenom en massa anteckningar från universitetet för att se vad som är värt att spara och vad som inte är det.. Jag kan säga att det är många anteckningar från föreläsningar som jag inte riktigt förstår längre eftersom det är lite taget ur sitt sammanhang. Då känns det inte så värt att spara..

I tisdags träffade jag i alla fall Jessie och spelade biljard. Det var första gången på länge, och det gick väl inte sådär jättebra för någon av oss. :P


Sen passade vi på att äta lunch ute, på Creperiet. Fast det fick bli pasta den här gången. Och till det en rätt god Chai-latte.


I onsdags åkte jag iväg till Västerås för att träffa Anna. Väldigt trevligt. :) Hon kunde äntligen få sin examenspresent, och sin födelsedagspresent. Vi hade rätt fint väder och jag blev visad Västerås hamn eftersom jag inte varit där förut. Så vi passade på att äta mat där vid vattnet också, mysigt.


Sen var vi ute och letade efter bra almanackor. Jag råkade få syn på den här skylten på en av stans bokhandlad och inser att jag kanske är yrkesskadad eller nåt, men jag anser att det är fruktansvärt irriterande att alla tre orden inte är verb. Framförallt eftersom butiken har många andra skyltar med tre ord på, och de skyltarna är "ordentliga".



Torsdagen ägnades mycket åt städning och tv-serietittande.  Är lite beroende nästan.. Träffade en tredje kompis på kvällen för att titta på lite semesterbilder, spela spel och titta på film.

Under fredagen knåpade jag ihop en ny framsida till min systers almanacka. Jag gjorde en till henne förra året, men eftersom det är nytt år blir det ny almanacka. :) Får se om jag kanske gör fler som hon kan byta med, ett ganska enkelt men kul pysselprojekt.



På kvällen umgicks jag med systeryster. Vi testade att blanda en drink och sen tittade vi på film. Mysigt.



Och nu är det som sagt söndag.. och jag ska lista ut hur jag bäst ska använda den här sista semesterdagen. Antagligen blir det lite mer städning ,och eventuellt bakning. Och så ska jag kanske höra om familjen har lust att komma hit och fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar