måndag 23 juli 2012

Dålig start

Kaffe är precis vad jag behöver just nu. Har rast efter en ganska dålig start på dagen.

Semestern tog ju som jag tidigare påpekat slut igår, idag var det dags att börja jobba igen. På en annan förskola än jag brukar, eftersom de är ihopslagna på sommaren. Med andra barn och annan personal än den jag är van vid.

Jag skulle börja klockan 8. Klockan 8.15 vaknar jag och funderar lite panikslaget om det är söndag eller måndag och inser att det är det senare som gäller. Kastar mig upp ur sängen, slänger på mig klädes, borstar tänder och springer iväg till cykeln. Hinner ringa förskolan för att tala om att jag försovit mig. 8.27 är jag på jobbet utmattad efter att ha cyklat som en dåre. Ingen bra start på dagen helt enkelt. Får ställa fler väckarklockor imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar