söndag 29 juli 2012

Söndag

Tjo!

Ännu en vecka har gått. Har klarat av första veckan på sammanslagningen på jobbet, en vecka kvar. Den här veckan har det varit ganska lugnt, men nästa vecka kommer nog väldigt många barn tillbaka igen. Förra helgen (tror jag att det var) bakade jag kolapaj med röda vinbär. Det blev väldigt gott, kan jag rekommendera. Idag försökte jag baka kakor, de blev däremot misslyckade, så de tänker jag inte visa. ;) Får göra ett nytt försök i veckan.


Som jag skrev tidigare under dagen var jag uppe på stan och letade efter kuddar till min soffa. Har tröttnat på hur det ser ut här hemma och tänkte göra om lite. Eftersom de jag hittade och kunde vara nöjd med kostade alldeles för mycket enligt mitt tycke blev det en tripp till tygaffären. Efter det cyklade jag iväg till mina föräldrar och lånade symaskinen. Har blivit ganska sugen på att köpa en egen, men känner att jag får vänta lite med det. Kanske något kul att spara till. :) Såhär blev det iaf.

Före:


Efter:


Blev tyvärr inte så bra bilder. Kanske kan ta en bild med digitalkameran någon dag så ni kan se dem bättre. Blev nöjd i alla fall, och det är ju det viktigaste. Funderar på att klä in soffan i något tyg också, men har inte riktigt bestämt mig än. Har tröttnat på utseendet så som den ser ut nu. Skulle ju gärna vilja ha den vit i så fall, men det är inte så praktiskt. Kanske blå.. Får se.

Snart en ny vecka.

1 kommentar:

  1. Ett recept kanske? På kakan som ser så god ut alltså :)

    SvaraRadera