onsdag 25 juli 2012

Varmt

Jag har överlevt de första tre dagarna på sammanslagningen.Överlevt kanske är fel ord. Bortsett för försovningen första dagen har det faktiskt gått riktigt bra.
Barnen verkar inte ha några större problem med personal de inte är vana vid, och lokaler de tidigare inte besökt. Skönt det. Dessutom är det inte så väldigt mycket barn än så länge, det förvåntas fler nästa vecka, och det gör väl sitt till.

Idag har det varit jättevarmt! Vi har varit ute större delen av dagen, och kläderna har liksom klistrats fast vid kroppen. Det är svårt att veta hur man ska klä sig på morgonen när man ska iväg till jobbet.. Jag kanske hade lite för mycket kläder, men å andra sidan vill jag vara ordentligt klädd. Nåja, ett mindre problem egentligen.

Annars händer det inte så mycket. Känner mig rätt nöjd med mycket just nu, vilket är härligt. Jag har lyckats hålla lägenheten i ordning sedan jag rensade ordentligt förra veckan, och det gör mig glad. :) Känns väldigt bra att komma hem till en ren och fin lägenhet. Får hoppas att det håller i sig. Försöker se till att diska efter varje måltid och plocka undan sakerna jag har tagit fram varje dag. Gissar att det bara kommer att hålla sig fram tills dess att jag börjar jobba som "vanligt" igen, men man kan ju hoppas på annat. Å andra sidan så är ju de stora rensningarna gjorda, och det behöver ju inte göras lika ofta, så det gör ju sitt till.

Nu har det dessutom börjat bli så mörkt på kvällarna (på gott och på ont) att jag kan börja tända värmeljus i vardagsrummet utan att känna mig alltför konstig. Det är ju ett tag kvar, men hoppas på en riktigt myshöst. Behöver en sådan. Orkar inte stressa och sånt lika mycket som under vårterminen.. Men nu har jag ju å andra sidan kommit in lite mer i arbetet, och förhoppningsvis underlättar det. Dessutom ska jag troligtvis studera lite i höst också, och det ser jag fram emot. Saknar faktiskt studierna mer än jag trodde. Konstigt det där, men man vill väl oftast ha det man inte har för tillfället.

Nu ska jag ta och dricka upp mitt te och sen är det dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar