lördag 26 maj 2012

Skapande

På senaste tiden har jag hunnit pyssla lite mer än de första månaderna det här året. Framförallt de senaste veckorna har jag börjat göra kort igen. :) Men innan dess har jag hunnit med en del saker också, tänkte visa en del av det här.


Till påsken gjorde jag en liten presentask av en äggkartong som jag fyllde med godis, precis som förra året. Det var ett ganska snabbt projekt, men jag blev väldigt nöjd.



Till jobbet gjorde jag dessa vimplar på tråd. Vi sätter upp ett foto på dagen födelsedagsbarn därunder. Första gången jag testade på att göra vimplar, det tog lite tid, men var roligt. Ett rätt bra sätt att göra av med spillbitar av papper. (Beroende på hur stora vimplar man gör förstås..)



Kanske inte pyssel i traditionell mening.. men jag har även hunnit med att göra mitt livs första pannkakstårta. Fast jag gjorde den inte själv. Blev hembjuden till några andra som skulle göra pannkakstårta, och jag hängde gärna på för att testa. Gott var det! Gör jag gärna igen.

 


Sen kommer ett projekt som jag har suttit med åtsilliga timmar, typ de allra flesta tidpunkterna då jag var ledig under ett par veckor. Här är början på ett par rutor. Jag virkade en massa mormorsrutor, första gången jag testade på det. I början var det klurigt, men efter ett par stycken gick det rätt lätt.


Här är när lite fler rutor tillkommit.


Alla rutor färdiga.


Och så virkade jag ihop det hela till en liten filt som jag ska ge bort till en bebis. Nästan så att jag inte vill ge bort den när den blev så fin. ;) Har räknat på det och tror att jag har lagt ner ca 35 timmar på att få filten klar. Kan säga att jag fick en mycket större respekt för sådana som håller på med handarbete. Har också insett att det är synd att sånt här och andra liknande saker säljs så billigt på typ loppisar och i second hand-butiker. Det är klart att det är kul att någon köper det när det har tillverkats, men om man tänker på hur mycket tid som lagts ner på sånt här.. wow helt enkelt..

Någon gång i mitt liv skulle jag vilja virka ett helt överkast med mormorsrutor, men det tar nog ett par år kanske. Skulle tro att den här är ca 80*60 cm stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar