söndag 27 maj 2012

På jobbet

I torsdags firade vi förskolans dag på jobbet. Området där jag jobbar hade bestämt sig för temat "Superhjältar". Alla barn som ville fick klä ut sig, och självklart ville jag inte vara sämre. Tycker att det här är ett yrke där man får bjuda på sig själv lite. Så i onsdags efter jobbet åkte jag upp på stan och köpte tyg, passade på att träffa min syster en stund på en uteservering (mysigt) och sen följde jag med henne hem till mina föräldrar där jag lånade symaskinen.

Blev lite sugen på att skaffa en egen för att lättare kunna göra sådana här spontan-saker, får se om en sådan införskaffas någon gång kanske. De tar ju plats och kostar en del.. (Och jag har precis fått investera i en ny dator eftersom den gamla slutade fungera.. så det kanske dröjer innan jag vill lägga ut en större summa sådär igen, vi får väl se.)

Nåja, resultatet blev en mantel/slängkappa i superhjälte-stil (fast jag kanske kan använda den vid annat tillfälle med, man vet ju aldrig). Råkade ha en stålmannen-tröja i garderoben också som passade bra dagen till ära. Tur att jag inte orkat ta mig iväg för att skänka högen med kläder jag har har tröttnat på, för det var där den låg. Resultatet:

Annars har många av dagarna den senaste veckan sett ut typ såhär:

Vackert väder bjuder på många timmar utelek om dagarna. Snart kan jag nog skapa en egen sandlåda här hemma med all sand som följer med hem i fickor och sånt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar