onsdag 8 juni 2011

Härliga sommardagar är det nu. Och snart är det skolavslutningstider och studentfirande. I år tar min syster studenten, och jag hoppas att hon får en kanonfin dag! Jag har dessutom två vänner som tar studenten, så de senaste dagarna har jag pysslat en del med kortmakande. Eftersom jag är nästintill säker på att de inte tittar in här på bloggen kan jag visa deras kort. Min syster är jag lite mer tveksam till, så det får vänta.






Nu har vännen jag skickade ett lite sent kort till fått sitt kort också, så då törs jag visa det här utan att förstöra överraskningen. :)



Dagarna har också bjudit på bakning eftersom jag fått lite rabarber av mina föräldrar. Till nationaldagen bakade jag en rabarberpaj som blev riktigt god! Mina föräldrar kom hit och fikade, så det passade ju utmärkt med en paj då. :)





Igår bakade jag rabarbermuffins, det har jag aldrig ätit förut tror jag, men det var riktigt gott i alla fall. Och enkelt att göra, så det får jag nog göra igen. Tyvärr blev det inget foto.

Idag träffade jag en kompis och virkade lite samt tittade på tvserier, pratade och hade trevligt. Utanför hennes hus upptäckte vi tre små harungar, och vad vi tror var harmamman. De var nog inte gamla alls, men otroligt söta. Vi gick inte så nära, och bilderna blir inte jättebra när jag zoomar med kameran för mycket, men jag var tvungen att ta ett kort på de söta små ungarna. :)



Nu är det snart läggdags. Upp tidigt imorgon. :)

3 kommentarer:

  1. Ja, jag blev jätteglad... och överraskad :)
    Gott som bara den med rabarberpaj!

    SvaraRadera
  2. Blir salig av att se de pyssliga korten. Det bara spritter i fingrarna nu. :)

    SvaraRadera
  3. Mm, väldigt gott med rabarberpaj! Och rabarbermuffins är också gott kan jag konstatera. :)
    Rebecka - Ja, det har varit jättekul att få pyssla mycket igen. Hoppas på mer pyssel i sommar!

    SvaraRadera