tisdag 31 maj 2011

När jag skrev förra inlägget var jag inte medveten om att jag skulle komma hem mitt i natten. Nu är jag vaken. Usch, trött, trött, trött. Men här kommer i alla fall några bilder innan jag ska iväg till terminens sista seminarium.



Först kan jag ju visa något som man nog helst inte vill veta om. Medan jag och min kompis skrev vår examinationsuppgift insåg jag att "oj, det har läckt ut kaffe i min ryggsäck - för några dagar sedan". Vi kan väl nöja oss med att säga att det luktade vidrigt? Och så var ju en del saker fuktskadade.. Tyvärr, för jag tycker verkligen om den här väskan. I alla fall, min kompis kom på att "då tvättar vi den". Sagt och gjort, ner i badkaret med tvättmedel. Vi kan väl säga att jag blev förvånad när jag insåg hur smutsig väskan egentligen var, för det är inte mycket av vattnet som färgades av kaffe.. Det fick mig att bli rätt förvånad, för det brukar inte synas att väskor är så smutsiga.. Kanske skulle vara bäst att tvätta allihop egentligen? :P







I förra veckan fyllde en nära vän år, och jag gjorde såklart ett kort. :) Testade en ny vikning, en mappvikning tror jag, och jag blev nöjd. Det var kul att göra, om än lite pilligt. Det känns bra att jag allt oftare faktiskt blir nöjd med det jag gör..



Mamma fick ett kort av mig och min syster på Mors dag också. :)



Och den här krabaten (suddigt kort, jag ville inte gå nära) överraskade mig när jag kom hem i natt. Usch. Hatar, hatar, hatar spindlar. Speciellt när de är så stora. :O Läskigt. Han fick flytta in i dammsugaren i alla fall..

Nu - terminens sista seminarium.

3 kommentarer:

  1. Vad modig du var som förevigade den på bild innan du tog dammsugaren ;)
    Men fy, att väskan blivit sådär smutsig. Jag kan just tänka mig hur våra är då... Fast kan det inte vara att den färgar lite också? Jag vill i allafall gärna tro det :)

    SvaraRadera
  2. Å, du saliga pyssel!! Läckraste korten ju. Det borde finnas en pysselklubb för oss pysselgalna här i staden.

    Urk för spindlar! men måste berätta att det första jag såg när jag kom till en skola i Kenya var en ca EN DECIMETER stor spindel på väggen. Sedan dess tycker jag att svenska spindlar är fjuttiga men anser såklart ändå att de borde utrotas.

    SvaraRadera
  3. Mossfolk, ja.. jag tror att det delvis var för att jag var så trött. Om det hade varit mitt på dagen och jag varit tillräckligt vaken hade det nog bett förfärat skrik istället. ;)
    Och ja.. vi kan säga att väskan färgar av sig en del också, det kändes lite mer hygieniskt (eller nåt).

    Rebecka: Ja, det skulle vara riktigt bra med en pysselklubb. Jag har läst någonstans om en grupp som träffas och pysslar lite med scrapbooking, men jag har aldrig varit där och vet inte om de är aktiva längre.

    En decimeter-spindel vill jag inte ens tänka på..

    SvaraRadera