måndag 9 maj 2011

Påbörjade en ny kurs förra veckan, den sista för den här terminen. Det är en av orsakerna till att det har dröjt så med uppdateringar. Har haft fullt upp. Och inte bara i skolan, har haft rätt mycket att göra i övrigt också.

En annan anledning är att jag helt enkelt inte vetat vad jag ska skriva. De tillfällen då jag inte har haft fullt upp har jag antingen sovit eller tittat på tvserien "Chuck". Har haft en period då jag inte har orkat med så mycket annars alls faktiskt. Men nu känner jag att jag börjar få motivation och lust tillbaka. Mycket tack vare vänner som finns där och lyssnar när jag behöver någon att prata med.

Idag har jag till och med lagat mat. (Haha, "till och med" låter hemskt.. men de senaste veckorna har jag typ levt på halvfärdiga rätter, köpt mat eller ätit hos andra) men nu har jag lagat mat från grunden. Känns bra, och det luktar väldigt gott.

Den nya kursen jag läser handlar om mobbning, kränkningar och trakasserier. Jobbigt att läsa om, men det finns ju runt omkring oss så det är dumt att bara blunda för det. Bättre känns att faktiskt få lite mer kött på benen och försöka göra något åt det. Trivs med de nya kurskamraterna och tror att det blir riktigt bra, även om kursen bara är på fyra veckor.

I helgen var jag på hajk med scouterna. Vi hade kanonfint väder, men som vanligt är jag helt slut efteråt så det blev inte så mycket pluggande. Mina föräldrar kom förbi på eftermiddagen och hjälpte mig att sätta upp nya gardiner i alla fall. Det var snällt. :)

Känner på mig att den här veckan kan bli bra. I eftermiddag ska jag påbörja ett nytt projekt som känns både spännande och lite halvläskigt, men säkert nyttigt. Och till helgen får jag besök av en kär vän som jag inte har sett på länge. Kanonbra helt enkelt. Om bara kurslitteraturen kunde komma från bokhandeln skulle jag bli ännu nöjdare..

2 kommentarer:

  1. Nya gardiner??? Bild bild bild!

    SvaraRadera
  2. Jag sköter min del och läser här (dagligen).
    Tycker dock att du missköter ditt skrivande här (dagligen) ;)

    SvaraRadera