tisdag 24 maj 2011

Time goes by.

Och vips så var det sommar. En vecka kvar på kursen, som ska ägnas åt examinationsskrivning. Det har gått fort, men så har det varit en kort kurs också. Den senaste tiden har jag inte gjort s mycket mer än pluggat känns det som. Och umgåtts med vänner.


Suttit vid datorn och fixat allt möjligt från att betala räkningar till att titta på tv-serier. Njuter av te i min nya fina termosmugg ibland på kvällarna, bara för att jag kan.

Förra helgen fick jag besök från min vän från Linköping, kändes hur bra som helst. Jättekul att träffa henne och bara ta det lugnt, ha kul och prata massor. :) Passade på att äta frukost i min lilla trädgård, det är så mycket trevligare att äta frukost i sällskap med någon än ensam har jag kommit fram till. Eller ja, mat överhuvudtaget är mycket trevligare att inta med sällskap.






Jag har haft avslutning för den här terminen med tonåringarna, det var i fredags och var jättetrevligt. Jag fick dessutom se en liten kalv födas, och det var typ hur häftigt som helst tyckte jag. Verkligen slumpartat att vi råkade vara där just då. (Vi var på en gård utanför Örebro). Och så fick jag gosa med världens mysigaste katt som jag bara ville kidnappa och ta med hem..


Några förändringar har skett i lägenheten. Här är bilder på de nya gardinerna i vardagsrummet. Det är svårt att se vilken färg de är, men panelgardinerna i mitten är naturvita och de andra är mer åt det turkosa hållet. Mönstret gillar jag i alla fall. :)






Och i mitt sovrum har jag satt upp detta väggord mitt emot sängen, så att jag kan se det när jag ska sova och när jag vaknar. Tänkvärda ord tycker jag.




En vecka kvar av terminen.. sen får jag väl se vad som händer.

1 kommentar:

  1. Mumsimums för sådana här inlägg. Mycket inredning, bilder och annat intressant. Mm, det gillar jag det.

    SvaraRadera