måndag 14 mars 2011

Tillbaka i verkligheten

Det känns som om det var evighete sist jag skrev. Det kanske det var också.
Nu har i alla fall det mesta flyttandet blivit klart, och jag kan faktiskt bo i min nya lägenhet. Bilder kommer. :) Idag lämnade jag in nycklarna till den gamla bostaden, och städningen blev tillsist godkänd.

Jag har fortfarande inget "riktigt" internet, men har fått låna ett mobilt bredband, så det känns bra att kunna koppla upp sig i alla fall. Just nu har jag nästan grävt ner mig i soffan som nog har blivit min nya favoritplats i lägenheten. Är väldigt nöjd med det köpet. Dessutom är det så smidigt när jag har andra bra möbler omkring mig, ett nytt fint soffbord t.ex.

Till vardags, eller hur jag nu ska uttrycka mig, har jag min sista vfu just nu. Jag är i en förskoleklass, och det är intressant att se hur man kan arbeta med barn i den åldern. Det är i alla fall bra variation mot all kurslitteratur. Satte mig och sökte två sommarkurser ganska nyss, om jag i nödfall behöver plugga i sommar, men jag känner lite ångest bara över att behöva tänka på det.

I helgen var jag och flyttstädade med hjälp av pappa, och sen var jag iväg på Örebrospexet, i år med titeln "Dracula - eller Skriet från Spa-avdelningen". Det var riktigt bra. :) Väl värt att se på spex, det är så annorlunda och (i alla fall de jag har sett) roligt. Efter det kom jag hem till ihopsatta möbler (tack snälla föräldrar!) och tittade på melodifestivalen.

Igår satt jag mest och tittade på The Big Bang Theory halva dagen. Har fått för mig att kolla igenom serien, och eftersom det är så pass korta avsnitt är det enkelt att jag fastnar för länge för "jag ska bara se ett till"..

Hm.. ja, det här var kanske inte mycket att hurra för, men en liten uppdatering av vad jag sysslar med för tillfället.

1 kommentar: