tisdag 1 mars 2011

Dagarna går och går.. Jag har inget internet i den nya lägenheten (befinner mig hemma hos föräldrarna för tillfället) så därför kommer det inga inlägg. Vill fortfarande lägga upp lite bilder från Sthlm, men jag får väl skjuta på det någon dag till.

I helgen flyttade jag med hjälp av familjen alla möbler från den tidigare lägenheten till den nya. Och så har jag ringt massor och åter massor av samtal hit och dit. Till öbo, stadsnät, elbolag, försäkringskassan osv. Och så har jag dessutom försökt komma på allt annat jag ska komma ihåg, typ att adressändra till radiotjänst, olika tidningsprenumerationer, skatteverket och ja.. Det är inte bara att flytta helt enkelt.

Igår sov jag första natten i den nya lägenheten och det gick bra. Känns lite konstigt att vakna upp bland en massa kartonger dock. Men jag har i alla fall packat upp en hel del idag, och ska väl försöka fortsätta med det under veckan nu. Längtar tills allt bara är "färdigt" och jag kan ägna mig åt att bo i lägenheten. Få trevliga besök, ha rum att pyssla och läsa och titta på film, ha ett eget sovrum och ja.. ha det möblerat och så. Ska försöka hitta en soffa har jag tänkt, och några små avlastningsbord skulle också vara bra att ha. Sen längtar jag tills jag lyckas få internet också, det underlättar verkligen. Det är lite hemskt vad beroende jag är av det. Men det underlättar framförallt studier och kontakten med studiekamrater o.s.v.

Idag har de i alla fall varit och lagat både mitt badkar och mitt handfat, och det känns ju bra att kunna använda dem också. Jag har dessutom varit i den gamla lägenheten och försökt flyttstäda en del, men det tar så mycket längre tid än vad man tror tyvärr. Lyckades dessutom skära mig på en "barn-säkerhetsspärr" som jag var tvungen att skruva dit igen. Det var inte skönt.

Hm.. nu ska jag strax sova, imorgon har jag mycket att göra och plugga, och så får jag besök. Trevligt. När jag kan ska jag lägga upp lite fler bilder.

2 kommentarer:

  1. Jag ser också fram emot att du blir klar så att jag kan komma och våldgästa dig ;)
    Flyttstäda tar ungefär hur lång tid som helst och är inte roligt på en fläck... Sedan beror det förstås lite på vem hyresvärden är. När jag skulle flytta från Lidköping kom det en man i vita handskar och strök med handen på de mest konstiga ställen (under toaletten, i knaggligheten mellan badrumsfönstren osv.). När jag flyttade från öster kom fru hyresvärd själv, kastade ett öga in i varje rum och tyckte att det såg ju bra ut det där. Jag hade förmodligen inte behövt städa alls :)

    SvaraRadera
  2. Oj! :O Jag hoppas att jag inte stöter på en sådan där handskbeklädd man. Jag menar, jag tycker verkligen att jag städar noga. (Går efter devisen att om jag skulle vara nöjd att flytta in så borde andra också vara det) men man kan säkert göra det än mer nogrannt.

    SvaraRadera