måndag 7 juni 2010

Studentfiranden och pysselkaos

Sommar, sommar, sommar..

Nu är det verkligen varmt och soligt här. Slutet av förra veckan tillbringades dels i Stockholm där jag firade min kusin som tog studenten, det var trevligt. Inte så ofta jag träffar släkten vid andra tillfällen än sådana här firanden.

Under fredagen firade jag en vän här hemma som också tog studenten. Det känns lite konstigt att se alla i sina vita studentklänningar som springer runt på stan och tjoar och är lyckliga. För bara två år sedan var det jag som var där. Det var i alla fall ett väldigt trevligt firande och jag hann göra ett studentkort tll henne med. :) Hon gillar rosa..
Efter att ha gjort mina kort insåg jag på fredagskvällen att jagi nte längre kunde vara i min lägenhet utan att snubbla på pysselsaker, det var extremt. Därför såg jag till att plocka i ordning och städa i pyssellådorna. Det är lite svårt att förvara pysselsaker på ett bra sätt dock tycker jag. Speciellt när man egentligen inte har plats. Så här såg det ut innan i alla fall. (Det är tur att det inte är ofta det ser ut så här hemma hos mig.) Lite bidragande till kaoset var väl att jag bara hade packat upp till hälften sedan Londonresan också. Hmm.. Skärpning.

I helgen har jag varit tillsammans med mina föräldrar i vår sommarstuga. Det har varit jättevarmt och soligt! Skönt att bara koppla av. Läste ut en bok som jag verkligen vill rekommendera alla att läsa. "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Jag hade lite svårt att sova under natten dock, för det var rätt varmt och så när man äntligen hade somnat så kom det en mygga och surrade i ansiktet på mig. När jag hade klappat till den och började somna kom ytterligare en o.s.v. Okej, jag gillar inte att de bits, men måste de verkligen surra så irriterande också?

Nu ser jag att det börjar bli dags för mig att fundera på vad jag ska äta för mat. Ha en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar