måndag 25 januari 2010

Studier och mer studier

Idag har jag pluggat nästan hela dagen, om man bortser från min lunchpaus. Jag håller på att läsa en bok som heter "Att platsa i en skola för alla", och den är rätt intressant. Men eftersom jag inte ville plugga i helgen som nyss var så blir det lite mycket att behöva ta in på en gång. Jag måste struktureera upp min läsning på ett lämpligare sätt när tillfälle ges.

Nu har jag fått in min fåtölj i lägenheten, en spegel i hallen och fått upp gardiner, dessutom har jag äntligen en namnskylt på dörren. Nu börjar det kännas lite mer som "Hemma". Några fler tavlor på väggen bara och lite bättre förvaring så blir det nog bra.

Jag har högar av disk i kokvrån eftersom jag inte orkade diska efter mitt sockerkakebakande igår kväll och lagade mat utan att diska innan, så jag får väl ta tag i det senare. Nu ska jag försöka tillverka ett födelsedagskort. Det ska bli kul att få pyssla igen, har haft ett uppehåll sedan julkortstillverkningen där i mitten av december.

Igår såg jag Terminator 2, det hade jag inte väntat mig att jag skulle göra. Tro det eller ej, men jag tyckte faktiskt att den var rätt bra. Tur att jag har människor runt omkring mig som ser till att jag läser böcker och ser filmer som jag egentligen tror ska vara ganska dåliga.

Nej, nu är det dags att sätta på lite musik och dra igång pysslandet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar