torsdag 21 januari 2010

Plugg

Idag hade jag intentionen att gå upp tidigt och sätta igång med pluggandet på morgonen. Jag ställde mobilen så att den skulle ringa på morgonen, lagom i tid så att jag skulle hinna till universitetsbiblioteket när de öppnar 8.30.

9.30 vaknar jag och tittar fundersamt på klockan, men varför har inte mobilen ringt? Jag måste ha stängt av den i sömnen, för en stund senare hittade jag den i sängen halvvägs under kudden. Jag måste lägga mig tidigare och inte sitta uppe halva nätterna och spela Mahjong på facebook är slutsatsen av det hela.

Jag stack i alla fall iväg och var vi biblioteket klockan 11. Självklart fanns inte böckerna jag som mest behövde, men jag fick en del läst i alla fall. Vid 12 träffade jag Jessica och fikade lite, sen satte jag mig och pluggade till klockan 15 igen. Det kändes bra att verkligen ha gjort något vettigt.

Sen tog jag en sväng förbi Åhléns på stan för att titta lite, och de har väldigt fina inredningssaker. Såg flera olika korgar och fin förvaring jag kan tänka mig till lägenheten, tyvärr kostar ju sådant pengar. På vägen hem till mig stannade jag till hos mina föräldrar för att hämta lite post och andra småsaker.

Nu har jag ätit och ska strax diska igen. Suck, tycker att det är det enda jag gör här, och ändå är jag inte nöjd med resultatet. Sedan ska jag titta lite på Bones innan jag ska sova, tidigare idag eftersom jag ska upp och gå på föreläsning imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar