fredag 8 januari 2010

Hemtenta och flytt

Flyttar för fullt och skriver hemtenta.. eller inte.
Jag har i alla fall min säng och mitt skrivbord i lägenheten nu, och jag sov första natten där i natt. Det var inga problem alls. Tillät mig själv att ha lite sovmorgon också.

Det jobbiga med att bo på två ställen samtidigt är att man alltid verkar ha det man behöver på det andra stället. Just nu har jag t.ex. inget internet i min lägenhet, och det är ganska jobbigt för jag behöver det när jag skriver min hemtenta. (Eller åtminstone försöker skriva min hemtenta, eftersom det är så tråkigt.)

Igår fick jag mitt första besök om man bortser från familjen, och så köpte jag dörrmatta och badrumsmatta, så det känns lite mer hemtrevligt. I alla fall om man bortser från alla flyttkartonger och papersskräp som ligger efter öpnade kartonger från Ikea. Förhoppningsvis hinner jag skriva klart tentan imorgon förmiddag så kan jag ägna resten av helgen åt att ordna lite, ställa upp böcker i den nya bokhyllan och så. På måndag ska jag försöka skaffa internet, hitta min portkod och stället där jag ska slänga sopor.

Nu ska jag snart iväg och spela biljard. Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar