onsdag 18 januari 2012

Tjo!

Jag har överlevt drygt en vecka, det är inte klokt.
Imorgon har jag första öppningen, har inte riktigt listat ut hur jag ska kunna hålla mig vaken under dagen. (Eller vakna i tid för den delen). Tycker att jag går och lägger mig tidigare och tidigare för varje kväll, och hinner inte med något som jag ska..

Det är riktigt jobbigt att jobba. Men kul också, oftast. Fast skrik och bråk är mindre kul.. men sådant man får leva med. En hel del saker önskar jag ändå att jag kanske hade fått lära mig mer av under utbildningen, mer praktisk kunskap.. men antar att jag kommer in i det med tiden.

Idag har vi varit ute en del, men det är inte så kul på gården där det inte finns så mycket att göra under den här årstiden. Jag hoppas på att det blir bättre när man kan gräva i sandlådorna också. Vi har byggt med klossar, läst böcker, lagt pussel, lekt med bilar, ritat, klippt och klistrat.. Tja, lite allt möjligt faktiskt. Och så fick jag en stort fint bitmärke i handen när jag tog ett mugg eftersom jag inte tyckte att man skulle hälla ut allt vatten i glaset över bordet och golvet.

Samtidigt försöker jag hålla mig vaken när jag kommer hem på eftermiddagarna/kvällarna. Inte det enklaste.. Jag har försummat mycket hemma och runt omkring sedan jag började jobba eftersom jag helt enkelt inte har varken tid eller lust när jag kommer hem. Får se hur det går.. Behöver baka en hel del till helgen, och städa, och framförallt börja packa! Idag har jag gjort en flyttanmälan, men jag måste flytta el- och internetabonnemang snart också.

Nu ska jag ta och äta lite mat och sen se om jag i alla fall kan ta och diska innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar