tisdag 3 januari 2012

Idag tog jag en lugn morgon, jag hade funderingar på att åka till universitetet till 8, men bestämde mig för att jag inte orkade. Åkte upp på stan vid lunch-tid och klippte mig lite spontant istället, och det är jag nöjd över. Tycker att det är skönt att få klippa sig, även om det kanske inte sker så ofta. Mindre kul är kanske att frisören föreslog att jag skulle köpa en liten schampoflaska för typ 250 kr, tyckte att det var sanslöst dyrt.. får se om jag har råd med det någon dag när jag får en riktig lön.

Sen åkte jag faktiskt upp till universitetet ändå, och gick på den sista ventileringen som jag var "tvungen" att gå på. (Vi måste gå på 3 utöver de två vi medverkar i). Tänkte att jag skulle vara lite av ett stöd till en vän jag har pluggat en hel del med. :) Det gick bra, och skönt att ha det avklarat. Nu är det bara ett enda seminarium kvar på utbildningen.

Det här skulle med andra ord kunna vara den sista kaffemuggen jag köper på Örebro universitet.. Men det vet man ju aldrig med säkerhet, jag kanske vill plugga mer en annan gång i livet. :)


Efter universitetsbesöket åkte vi upp på stan och fikade, jag mötte en annan vän på bussen som jag inte har pratat med sedan länge, så det var kul att råka på henne. Efter den trevliga fikastunden cyklade jag i alla fall hem och har inte gjort så mycket vettigt efter det, diskat berget jag hade sparat ihop, tittat lite på tv-serier. (Fick en säsong av en kriminalserie jag följer i julklapp så jag passar på att se avsnitt nu när jag kan.. :P). Nu är det dags att sova och imorgon blir det en tur till Västerås och Anna om vädret (och tågen) tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar