lördag 4 december 2010

Tjo!

Har haft en riktigt trevlig vecka. Och om man bortser från mattetentan som jag har hängande över mig så är den fortfarande kanonbra. Hade en vän övernattandes några kvällar i början av veckan, men det märktes knappt. Har dessutom deltagit i ett sömnexperiment på universitetet under en veckas tid, och det avslutades igår. Spännande att testa på något annorlunda.

I onsdags åkte jag till Norrköping tillsammans med min vän Christina för att fly vardagen lite och ha trevligt. Vi passade på att övernata där eftersom hon hade tillgång till en lägenhet. Jag gick i skolan fram till eftermiddagen, men sen åkte vi iväg med tåget och vi kom fram i beräknad tid trots att vi hade hört så mycket om tågförseningar. Eftersom vi kom fram rätt sent på kvällen beställde vi pizza och tittade på film och bara hade det trevligt innan vi tillsist gick och la oss för att orka upp till morgondagen.



Under torsdagen var vårt mål att gå på stan för att försöka hitta lite julklappar, och så skulle vi äta på våffelmakeriet (det var egentligen det hela resan gick ut på). Många kanske har hört talas om SMultronstället, som är en glassrestaurang i Söderköping, och det här våffelmakeriet har de haft öppet på hösten och vintern, därför tänkte vi ge det en chans. Och goda våfflor var det! Samt trevlig personal och jättemysiga lokaler.. Tyvärr var det inte så mycket folk (eller ja, vi tyckte att det var rätt skönt, men det var synd eftersom det ändå var en så bra restaurang.)

Först åt vi varsin medelhavsvåffla, och blev rätt mätta efter det.. men eftersom vi hade åkt så långt för att äta våfflor, stannade vi kvar ett tag till och spelade lite kort, sen bestämde vi oss för att dela på en efterrättsvåffla också. Jättegott!



På stan var det riktigt kallt, en sisådär -18 grader eller så, så det var skönt att komma in i affärerna. Då och då var man ändå tvungen att gå ut och svalka sig eftersom jag hade klätt på mig underställ för att försöka överleva kylan.
På kvällen var det så dags att åka hem igen, och vårt tåg var det enda som inte var försenat. På vägen till stationen gick vi förbi det här huset som såg ut lite som ett pepparkakshus med sina ljusdekorationer.


I fredags morse var jag hemma hos Karin och åt en god frukost, sen arbetade vi med en inlämningsuppgift ett par timmar innan det var dags för mig att skynda hem för att göra ett födelsedagskort till pappa som fyllde år.




Jag var förbi på universitetet för att slutföra sömnexperimentet och sen förbi och firade pappa innan jag tog mig till kyrkan för att träffa tonåringarna. Passade på att sova hemma hos föräldrarna efteråt, mysigt att umgås med familjen ibland också. Och trevligt att vakna och äta frukost med någon/något annat än radion eller tv:n.
Idag har jag som sagt varit hos mina föräldrar, sen har jagvarit hemma, städat lite och plockat bort alla pysselsaker från gårdagen. Sen kom en klasskamrat över och vi spelade spel hela kvällen. Jättetrevligt! Vi passade på att köpa lite pizza, dricka julmust och äta chips också. Helt klart en mysig lördagskväll. Först testade vi ett brädspel jag köpt för ett tag sedan, "Mysteriet på Greveholm", det var rätt kul faktiskt. Och så hann vi spela två omgångar "Ticket to ride" också.

Sen avslutade vi kvällen med lite wii-spelande också. Jag konstaterade att jag nog var bättre på frisbee-golf i verkligheten än på tv-spel..
En jättetrevlig vecka helt enkelt! Nu ska jag bara klara den där matte-tentan på tisdag också så skulle jag vara väldigt glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar