torsdag 30 december 2010

Tjo!
Jag tyckte att det var på tiden att jag uppdaterade lite här. Har inte riktigt haft tid eller lust under julledigheten. Julen har tillbringats med nära och kära, framförallt med familjen. Men jag har träffat några vänner för trevliga fikastunder också.

Innan jul testade jag att laga egna köttbullar för att de skulle få vara med på årets julbord. Tittade under tiden på Jul med Ernst också, vilket resulterade i att jag blandade i kanel i köttbullesmeten. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig för om det var bra eller inte, men köttbullarna blev uppätna i alla fall. :)

Julafton och den efterföljande helgen tillbringades hemma hos familjen, det blev julmat, vi klädde granen, det rimmades och dracks julmust. Jag var väldigt sent inne med mina rim, men jag hann klart tillsist innan klapparna skulle öppnas. Men alla blev väl inte direkt jättebra.. Haha

Uppesittarkväll med bingolotto och film, julaftonsgudstjänst och fina julkort. En jättefin jul har jag haft, med massor av godis och god mat. Köpte ett pussel till familjen i julklapp, så det har vi lagt och så har vi dessutom hunnit spela lite sällskapsspel. Mys. Fastnade i ett jättelångt parti TP tillsammans med min mamma och min syster. :P

Den här veckan har jag tagit det rätt lugnt, fortsatt att umgås med familjen lite, virkat klart en ny mössa (den blev lite skum, måste ha gjort fel på något sätt, men klart okej att bära. Varm oc skön i alla fall. Jag har knappt pluggat alls förrän idag, och det känns skönt att ha tagit lite ledigt från det för en gångs skull.

I måndags kväll fastnade jag halva natten framför wii tillsammans med en vän jag inte har träffat på länge. Jag tyckte att jag hade övat jättebra på tennis under de senaste veckorna, men han utklassade mig rätt rejält måste jag säga. Får öva lite till. ;)

Nu planerar jag lite för morrgondagen då jag fyller år, och självklart för att det är nyårsafton. Ska fira i sällskap av familj och vänner. Ska testa att göra både pannacotta och cheesecake ikväll, det ska bli spännande att se om jag lyckas. Har inte gjort något av dem tidigare. Jag har inte fört över bilder på datorn från kameran på ett tag, men jag tänkte lägga upp lite bilder senare idag.

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar