fredag 17 december 2010

Tjohej!

Jag lever fortfarande, jag lovar. Det har blivit ett längre uppehåll, men jag har haft fullt upp med massor av saker. Julen lyckas liksom smyga sig på en när man minst anar det.
Jag tror att tentan förra veckan gick bra, det kändes som det i alla fall. Och resten av veckan var trevlig, det var ett bra tag sedan jag mådde så här bra och är så glad för det mesta. Känns toppen! Gillar den här tiden på året.

Förra året hade vi nobelmiddag med tonåringarna i kyrkan, och det var superkul! Jag letade och letade efter en klänning som jag tyckte kunde passa och tillsist hittade jag en som jag blev rätt nöjd med. Vet inte om det syns så bra på den här bilden, men i alla fall. Har tänkt att ha den på min födelsedag också, så jag köpte den inte endast för den här middagen.



Fint dukat och vi hade tre-rättersmiddag, roliga uppdrag, trevliga samtal och kul lekar!


Annat jag har sysslat med som har tagit tid från bland annat bloggande är att jag har pysslat väldigt mycket. Dels har jag testat på dekoupage för första gången, gjorde små godisburkar med julmotiv som jag sedan slog in i cellofan-papper och nu har jag gett bort dem till vänner. Här ser man en av de små tomtarna som jag har använt mig av i dekoupaget.


Jag har dessutom gjort massor av julkort! Här på bilden är en del av dem, men inte alla, eftersom jag redan hade "blivit av" med en del av dem när ag tog det här fotot. Kanske visar lite närmre bilder på några av dem vid senare tillfälle. Jag hann i alla fall med att göra alla julkort tillsist, trots att jag fick kämpa och satt rätt många timmar där tillsist. Jag undrar var den där betänksamma typen som för en gångs skull skulle börja i tid och vara klar långt innan deadline tog vägen.. Henne såg jag inte till i alla fall.



I onsdags pysslade jag lite till när jag var på stick-café på kvällen. Mysigt. Uppskattar de kvällarna, och hoppas att jag får tid att besöka flera nästa termin. Har dessutom fått en jättefin stick-bok i julklapp, så nu ska jag försöka lära mig att sticka! (Kan bara virka än så länge)
Passade på att festa till det hela genom att köpa en chai-latte, som jag egentligen tycker är lite för dyrt..


Sen har jag ju förstås pluggat en hel del också, jag har inte varit helt ledig de senaste dagarna, även om det hade varit skönt. Hoppas på att jag ska få några dagar ledigt i jul och nyår som jag kan ta det lugnt på och inte tänka alls på skolarbete och liknande. Hoppas kan man ju alltid!
Idag har jag testat att koka knäck, och det gick rätt bra faktiskt, får se om jag kanske bakar lussebullar imorgon, måste bara skaffa några ingredienser till först, annars ska jag nog mysa med familjen och ha det trevligt. Det ser jag fam emot! Lite julklappsrimmande kanske det blir också.. jag får väl se.

1 kommentar: