torsdag 11 mars 2010

Trevlig vecka

Idag är det torsdag. Flera dagar har gått sedan jag sist skrev, men det gör inte så mycket tycker jag.

I lördags fick jag besök av en nära vän, det var så trevligt att träffas igen eftersom vi ses så sällan. Eftersom det var fint väder gick vi en promenad i solen, pratade, fikade (jag bakade banankaka för första gången, det blev gott) och pysslade. Jag hann göra ett födelsedagskort till en kompis som fyllde år i söndags.

Under veckan har jag haft ett seminarium, en föreläsning och en filmvisning. Ett förseminarium hos en klasskamrat som hade bakat en jättegod "Silviakaka" har ocks hunnits med. Igår fick jag se Billy Elliot för första gången, den var definitivt värd att se. En av mina nya favoritfilmer. <3

Jag har ätit en hel del morötter, har kommit på att det är smart att ha med sig till universitetet, både gott, nyttigt och billigt. :) Hittade en gigantisk morot i kylskåpet, lägger nog upp en bild vid ett senare tillfälle. Har också hunnit göra det där tråkiga jag måste göra så ofta, diska. Men nu är det rent och fint i köket, det känns alltid bra efteråt.

Imorgon drar jag iväg på hajk med tonårsgruppen, det ska bli jättekul! Och skönt att komma ifrån allt jobbigt i vardagen.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat hit... Men uppdateringsfrekvensen får underkänt redan från början ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, jo.
    Jag kan hålla med, men nu är det åtgärdat. Jag har ju varit upptagen med skoluppgifter, och hrm *host* Farmville.

    SvaraRadera