fredag 5 mars 2010

Äntligen fredag

Det har varit en spännande vecka med ny delkurs. Det blir nog intressant, hittills har vi sett två filmer (Gilbert Grape & Tala! Det är så mörkt) de var rätt bra båda två. Men den sista var jobbig att titta på.

Vår nya seminarieledare verkar jättehärlig i alla fall!

Vad har jag mer gjort? Jag har varit hemma hos en klasskamrat och haft förseminarium, det var trevligt och med gott fika. Visserligen så blev det ju inte så mycket pluggande gjort, ;) Men ibland kan det vara skönt att bara prata om allt mellan himmel och jord utom studier. :P

Igår fick jag lite tavlor uppsatta i lägenheten, så nu är mina väggar inte tomma längre. Det ser fint ut. Älskar mina foton från Prag och hoppas att jag kan åka dit snart igen. Jag har också hunnit plugga en del, ilagat mat, idag har jag gjort köttbullar. Städat lite i lägenheten eftersom jag förhoppningsvis får besök imorgon.
Ikväll ska jag hem till mina föräldrar och äta, sen ska jag iväg en sväng till kyrkan och träffa tonåringarna jag är ledare för. Det blir nog en trevlig kväll med jeopardy. Efter det ska jag passa på att sova hemma lite innan jag åker hem till mig imorgon förmiddag. Ska försöka baka en banankaka, det har jag aldrig gjort förut.

Tänkte att jag kunde passa på att visa en ask jag dekorerade på uppdrag av en kompis, för nu har hon hunnit ge bort den till den tilltänkta mottagaren.

Trevlig helg!


Asken innan (utan lock)

Asken efter (i locket ska det sitta ett fotografi sedan tror jag)

2 kommentarer: