måndag 24 september 2012

Ledig

Idag är det måndag.
Och jag är ledig.

Känns faktiskt riktigt, riktigt bra. Egentligen tycker jag att fler veckor borde ha tre lediga dagar och fyra då man jobbar, det är precis lagom. :)

(Och ja.. jag ska väl jobba sent de andra fyra dagarna den här veckan med möten och sådant på kvällstid, så det är bara att njuta idag).

Nåja, jag har i alla fall tagit ut en välförtjänt semesterdag idag, njutit av en lite längre sovmorgon, frukost i lugn och ro, virkat lite än så länge.

Om ungefär en timme får jag efterlängtat besök, och ja, det är den egentligea anledningen att jag har tagit semester. Då får jag träffa den lilla (eller ja, hon är inte så liten längre..) bebisen som jag virkade filten till i våras och hennes mamma. Det ska bli jättekul!

Annars så.. ja, det känns knappt som om jag gör något annat än jobbar just nu. Försöker hinna med några friskispass då och då samt lite filmtittande/läsande också. Och så försöker jag hänga med på kursen jag läser. Den är väldigt intressant, men jag är väldigt nöjd över att jag inte läste mer poäng än så här. Hade nog underskattat det här med att hinna med mycket på en gång, men det här var ganska lagom.

Igår var jag på bio med familjen och såg Cockpit. Den var faktiskt riktigt bra, och den kan jag rekommendera. Tycker att det är kul när det kommer bra svenska filmer. Fick syn på ett träd som börjat ändra färg lite mer än de i närheten. Tycker att det är så vackert med hösten! Men jag är inte ett jättestort fan av regnet.

Nåja, nu ska jag försöka svänga ihop en sockerkaka innan mitt besök dyker upp, ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar