söndag 2 september 2012

En söndag i september

Är tillbaka på jobbet sedan många veckor tillbaka. Känns knappt som om jag har haft någon semester. Hoppas på att kunna ta ut lite ledighet i höst kanske. Jag känner att det inte ens är någon idé att "blogga ikapp" allt som hänt sedan sit, men jag tänkte i alla fall lägga upp lite bilder under veckan som kommer om vad jag gjort och sånt. Mest för min egen skull, eftersom jag tycker om att titta tillbaka och se vad jag skrivit om sedan jag startade bloggen.
 
För ett bra tag sedan skrev jag om mina kakor som jag misslyckades med om jag inte minns fel. Nåväl, jag vägrade att ge upp och testade min idé med en annan sorts deg istället. Det är absolut inte jag som har kommit på konceptet, men jag var rvungen att testa eftersom jag tyckte att kakorna var så coola. Av någon anledning kan jag tyvärr inte vrida bilderna åt rätt håll här i bloggen. Här är i alla fall mina "tepåse-kakor" som jag fick gjorda tillsist. Är mycket nöjd, men nu vill jag knappt äta dem eftersom jag vet hur lång tid det tog att göra. ;) Har övervägt att göra en kakform som en tepåse för att slippa stå och skära ut dem en och en nästa gång jag vill göra några.

 

 
 
Annars.. ja, jag jobbar och står i. Försöker pyssla lite ibland när jag hinner. Det kommer nog några bilder på det med så småningom. Och så har jag (jag vet, jag kan inte ens tro på det själv) börjat springa. Tack vare två av mina kursare från universitetet blev jag inspirerad och tänkte att jag ska nog testa trots allt. Okej, det kanske inte är det roligaste jag har gjort, men jag är i alla fall så pass motiverad att jag tar mig i kragen och ger mig ut. Har hållt på i fem veckor nu och t.om. investerat i ett par löparskor. Använder mig av en app på mobilen och följer ett 9 veckors-schema där, så nu är det fyra veckor kvar att klara. Får se vad jag tar mig för sedan. Har insett att jag måste satsa mer på att aktivera mig, förhoppningsvis kommer det att hjälpa mot tröttheten jag så ofta känner. Jag vet inte, men värt ett försök.
 
Nåja, det var inte en lång uppdatering, men jag visar att jag lever i alla fall. ;) Ha en fortsatt trevlig söndag.

2 kommentarer:

  1. Kul med en uppdatering! Och vilken kul idé med kakorna. Fast vad konsigt att bilderna hamnar sådär? Springa har jag börjat med en massa gånger... och slutat lika många ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet inte varför bilderna blir så.. för de är rättvända i datorn. Jättekonstigt.
    Tja, vi får väl se hur länge löpningen håller i sig, men jag hoppas att jag i alla fall ska ta mig igenom de 9 veckorna.

    SvaraRadera