fredag 15 juni 2012

Tillbaka på universitetet

Vill försöka göra det så smidigt som möjligt att blogga för att jag faktiskt ska göra det. :P Testar därför nu appen till mobilen och ser om det fungerar bra.

Sedan sist har jag jobbat på som vanligt. :P Och en eftermiddag åkte jag upp till universitetet för att heja på min före detta kursares opponering. Jag och Anna skrev ju C-uppsats tillsammans i höstas och nu har hon lyckats med bedriften att skriva en till, helt själv dessutom. Och den är väldigt bra! Så dit åkte jag i alla fall.

Det kändes både kul och konstigt att vara tillbaka på universitetet. Jag menar, det var nästan ett halvår sedan jag sist pluggade, men livet där fortsätter ju som vanligt. Kaffet är fortfarande för dyrt och kopieringsmaskinerna krånglar. ;) Jag tycker att det är väldigt roligt (för det medta) att jobba, men nog saknar jag att studera också..

Hur som helst så gick opponeringen strålande och efteråt åkte vi hem och firade hos mig med mat från Saigon och en stor flaska Pommac. (Som jag för övrigt lyckades skjuta iväg korken på så att den gjorde ett tydligt märke i taket..) Och så fick hon ett kort som jag knåpat ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar