lördag 22 november 2014

Snart, snart får jag åka iväg på kalligrafikursen som anordnas av Medborgarskolan.
Älskar att lära mig nya saker, hoppas verkligen att mina förväntningar blir uppfyllda och att jag lär mig något jag får användning för. :-) självklart upptäckte jag igår kväll att jag hade köpt kalligrafipennor med för smal spets, så det var bara att åka upp på stan igen innan affärerna stängde för att köpa en ny. Nu känner jag mig redo.

Igår blev en jättemysig dag med god lunch, och härligt bowlingspelare med syster. Vi hann nästan fyra serier, så man hade lite ont i armen efteråt. Kul var det även om det kanske inte gick riktigt lika bra som jag hoppats. ;-) någon strike blev det i alla fall. Flera gånger fick jag ner nio käglor i första slaget, så frustrerande med den där sista som står där och retas.

Det var kul att få sitta barnvakt också, utklassades i mario kart och fick se vad barnen spelade på datorn idag. Intressera har skiftat under de senaste 6 åren jag träffat barnen om man säger så.. Kurragömma är liksom inte lika populärt längre.

Nåja, dags att packa matlådan och pennorna och sen ska jag strax cykla iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar