onsdag 26 november 2014

Onsdag

Idag har det varit kallt! Fick börja morgonen med att springa in i lägenheten igen för att hämta tändstickor när jag skulle till jobbet. Var tvungen att smälta isen i mitt cykellås något då det helt frusit fast. Sen gällde det att cykla försiktigt för det var bea halt ute på cykelvägarna.

Kursen i förra helgen var verkligen jättekul. Känns som om jag lärde mig en hel del och det var ju väldigt trevligt.
Jag skrev och skrev och skrev. Kändes ovant att skriva så mycket för hand med tanke på att jag mest använder dator eller läsplatta nuförtiden. Härligt med omväxling!


Söndagseftermiddagen bjöd dessutom på tårta och firande av syster. Mysigt det med. Uppskattar att få träffa familjen. Förhoppningsvis blev hon glad för ponchon jag virkat till henne i present.

Veckan har hittills bjudit mest på jobb och jobb och jobb. Två långa stängningsdagar måndag och tisdag men sen passade jag faktiskt på att gå på bio igår kväll också efter jobbet. Såg den nya Hunger games-filmen. Jag är nöjd. Den var bra, jag läste klart sista boken i somras också så jag visste ju vad som skulle ske. Intressant att se något annat än amerikanska romantiska komedier typ.

Idag blev det lussebullsbak när jag kom hem från jobbet. Jag har en förmåga att somna i soffan när jag kommer hem om jag inte sysselsätter mig med något så hag tyckte att det här var ett ypperligt tillfälle inför söndagens adventsfika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar