söndag 9 mars 2014

Nystart?

Jag lever fortfarande, även om vissa tvivel på den punkten skulle kunna uppstå efter det långa uppehållet här. Jag kände att jag behövde en ordentlig paus. Att det skulle bli ett helt år drygt hade jag kanske inte riktigt räknat med. Nu funderar jag på att börja blogga igen, dels för att jag faktiskt tycker att det är kul (när jag inte känner pressen över att jag borde lägga upp ett inlägg snart) och för att jag tycker att det är väldigt trevligt att själv kunna hå tillbaka och se vad jag har sysslat med under de år jag har bloggat.

Så vem vet, det kanske kommer in ett par inlägg här då och då.

Jag jobbar fortfarande i förskolan, både barnen och jag blir äldre hela tiden och jag förstår inte riktigt hur det går till. Jag fyller 25 i år, det känns inte riktigt klokt.. Jag vet, det är inte särskilt gammalt egentligen kanske, och det är otaliga månader kvar tills dess ännu, men i alla fall.. Det känns som om jag har någon sorts begynnelse till 25-årskris.

Jag uppskattar fortfarande väldigt mycket om att pyssla, så ett eller annat kort dyker säkert upp här igen. Men under det gångna året har det tyvärr inte alls blivit lika många kort som jag hoppats på, om man bortser från julkorten som på något magiskt vis verkar föröka sig för varje år.. Jag har i stället börjat virka och sticka lite mer, men den största boven i dramat är nog att jag skaffade Netflix, och det blev lite alltför enkelt att titta på tv-serier än att göra annat. Nåja, imorgon öppnar jag på jobbet så snart är det dags att sova. Den här veckan börjar jag med mina utvecklingssamtal, så jag vet att jag har lite längre veckor än vanligt att se fram emot. Det blir nog bra om jag lyckas balansera det med träning och fritid också.

Som sagt, vi får se, jag kanske till och led skriver något mer den här månaden. ;-) Veta kan man aldrig.

2 kommentarer:

  1. Men, vad rolig du är. Tjugofemårskris har jag aldrig hört talas om. Men jag förstår att det inte kan vara lätt att börja bli så till åren ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, okej då, kris kanske är att ta i.. Men jag överväger både byte av karriär och av hemstad och allt möjligt och något måste det ju ha sitt ursprung i, då då skyller jag på det.. ;-)

      Radera