torsdag 10 januari 2013

Läsvärt

Jag läser rätt mycket skulle jag vilja påstå.

Idag läser jag kanske inte riktigt lika mycket som jag gjorde innan jag började studera på universitetet (och under de åren får jag väl påstå att övervägande delen av litteraturen jag läste faktiskt var kurslitteratur..)

Men en hel del böcker blir det i alla fall, och jag har oftast en eller flera böcker som jag läser för tillfället. Under de senaste dagarna har jag börjat gå ut och gå på mina raster på jobbet och har då lyssnat på ljudböcker.

Idag läste/hörde jag klart på en av de mest fantastiska böcker jag antagligen har läst på flera år.
"En man som heter Ove" skriven av Fredrik Backman. Det var en väldigt bra uppläsare som läste boken också, så det kanske dessutom förhöjde bokens innehåll lite ytterligare.

Jag har skrattat högt, fnissat för mig själv, funderat, överraskats, gråtit och förvånats över boken och dess historia, och skulle vilja rekommendera den till precis alla jag känner. Jag gissar att den är precis lika bra att läsa som att lyssna på.

En man som ove fredrik backman
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar