onsdag 14 mars 2012

Klagovisa

Funderar på om jag kommer att överleva morgondagens arbetsdag 6.30-19.30 eller om jag blir tvungen att sjukanmäla mig. Men jag vill ju gärna jobba, och så ska jag på en kurs som jag har sett fram emot.

Så här mycket sjukdom har jag inte haft på många år. Förkylningar som aldrig tar slut, halsont, söndersnuten näsa, torra, spruckna läppar, ont i ryggen (dock av för mycket bärande av barn) och ögonfluss. Det sistnämnda tror jag aldrig att jag haft tidigare. Det enda som saknas just nu (peppar, peppar) är feber. För om den slår till har jag inget val, då orkar jag inte jobba vare sig jag vill eller inte.

Ja, jag bara klagar och klagar.. Men just nu tycker jag bara allmänt synd om mig själv.
Nej, suck. Nu vill jag verkligen bli frisk igen!

3 kommentarer:

  1. Usch, vi har allt varit rätt förskonade. Jag åkte visserligen på influensan och låg tämligen däckad en hel vecka men för övrigt har jag hittills *peppar peppar* varit helt frisk.

    Och ryggen ska man vara rädd om. Inte bära så mycket på barnen! Även om det är rätt oundvikligt ibland...

    SvaraRadera
  2. Ja och så Krya på dig! Förstås :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket!
    Ja, du verkade nästan dödssjuk där ett tag, inte alls kul. :/ Tur att du kryade på dig.

    Jag hoppas att jag blir frisk någon dag jag också.. vet inte hur många hundralappar jag har spenderat på apoteken den här månaden. ;)

    Och jag vet.. man bör vara försiktig med ryggen, men precis som du säger.. ibland verkar det inte finnas något alternativ...

    SvaraRadera