söndag 25 september 2011



Jag har ingenting emot hösten, det är en mysig årstid med vackra färger. Det är dessutom urmysigt att sitta inomhus med tända värmeljus framför en bra film, eller läsa en bra bok, dricka te, och höra vattendroppar mot fönsterrutan. (Det är trots allt mycket trevligare med regn när man är inne tycker jag). Men när jag tittar på bilder från sommarens äventyr i Italien och Kroatien måste jag säga att det var rätt trevligt det med.. Just den här bilden har min syster tagit, men jag tror att jag får lägga upp den här ändå. Har hunnit kolla igenom lite av de bilder hon tog under våra resor.

I veckan har jag varit en del på universitetet, och så har jag faktiskt jobbat på förskola ett par timmar. Det var väldigt roligt, har aldrig varit där förut, men det var en trevlig förskola. Kände dock att det blev lite stressigt med allt läsande som egentligen skulle ske samtidigt. Lite av en balansakt det där. Men jag jobbade inte så mycket, så det gick bra ändå.

I fredags hade vi en engelsk föreläsare på universitetet som pratade om småskaliga forskningsprojekt. Han var jättetrevlig att lyssna på och kom med roliga kommentarer då och då. Uppskattat, speciellt eftersom föreläsningen var på fredagseftermiddagen och det var det enda vi skulle vara på universitetet den dagen. Men jag passade på att äta lunch med en kompis på Kåren. Inte så ofta jag äter lunch ute ändå, och i fredags kom ju pengarna från csn så jag tyckte att det kunde vara värt det.

Helgen har gått väldigt fort i övrigt. I lördags satt jag barnvakt ett par timmar. Det var kul! Spelade bland annat monopol, ritade och lekte med lego. På kvällen var jag rätt trött och ville gå och lägga mig tidigt, men så blev det inte. Bokförde en massa kvitton i stället, men nu fick jag det gjort, har skjutit upp det sen i maj så det var väl på tiden. Idag var jag med på gudstjänsten och sjöng med kören. Jag tycker om att sjunga, även om jag kanske mest sjunger för mig själv hemma i lägenheten i vanliga fall. Har dock bestämt mig för att vara med i kören några veckor till för då blir det konsert, och det vill jag vara med på. Resten av dagen har jag pluggat, och sen på kvällen träffade jag en vän en stund. Jag har dessutom passat på att städa lägenheten ordentligt, så nu kan jag inte försöka skylla på det i veckan när jag ska skriva paper.. Bäst att försöka eliminera sådant som är möjliga plugg-undanflykter.

Nu ska jag sova, imorgon bär det av till universitetet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar