måndag 19 september 2011

Jag blir lite irriterad, för när jag vill skriva i den här bloggen verkar det aldrig fungera som det ska. Och jag har försökt svara på kommentarer flera gånger utan att lyckas. Men jag gör ett försök att skriva här igen. :)

Terminen är i full gång och det känns som om man har massor att göra och borde göra ännu mer.. Så kan det vara ibland. Å andra sidan är det inte lång tid kvar tills jag är färdigutbildad och det känns jätteskrämmande men också spännande. Än är det några veckor kvar i alla fall.

Appropå mandlarna jag skrev om förra inlägget, efter konsultation av goggle kom jag fram till att man kan göra på flera olika sätt. Eftersom jag skulle ha mina mandlar i skorpor skållade jag dem inte eller nåt sånt. Jag la dem helt enkelt i en ugnsform ganska tätt (men inte på varandra) och satte in dem i ugnen en sisådär 5-8 minuter medan den värmdes upp till 175 grader som den skulle vara i receptet.

En vecka senare testade jag en annan variant på salta rostade mandlar som enligt google skulle vara rätt populära, då kokade man upp vatten, hällde i salt och stoppade i mandeln några minuter (men inte så att skalen lossnade) och hade dem sedan i ugnen i tio minuter i .. hm.. kan det ha varit 200 grader? Det var i alla fall inte lika gott ska jag säga.

Annars så gör jag inte så mycket om dagarna mer än pluggar. Letar lägenhet för fullt, det går inte så lätt just nu. Inte om jag vill bo kvar i Örebro i alla fall. Så om någon har något bra tips tas det tacksamt emot. Lägenheten jag bor i just nu har jag kontrakt på till den 31:a december, men flyttar gärna i början på den månaden innan den värsta stressen med C-uppsatsventileringar och sånt slår till. Och eftersom jag (just nu) inte har något jobb efter årskiftet men har pluggat klart får den inte ha alltför hög hyra..

I helgen har min syster varit här och hälsat på i Örebro. Toppenkul! Har inte varit ifrån henne så här länge tidigare. Så det har varit mysigt att umgås. I lördags var vi på studentspex, samma spex som gick i våras, men nu visades en extra föreställning för de nya studenterna i stan. Och inget spex blir precis likt det andra, så för mig gjorde det inget att jag fick se det en gång till. Är så imponerad av alla som håller på med sådant. :)

Igår var vi och hälsade på mormor, det var också trevligt. Ser henne inte så ofta, men nu åkte vi dit hela familjen och hälsade på. Tittade på gamla kort från när vi var små och när mamma var liten. Samt massor av andra mostrar och farbröder och kusiner, kusinbarn och kusinbarnbarn..

Nu ska jag ta och sova. Förhoppningsvis kommer det här inlägget fram. Imorgon ska jag till universitetet och försöka få större klarhet i det här skrivandet. Godnatt.


Update:
Efter att ha försökt publicera det här inlägget i ungefär en halvtimme fungerar det äntligen. Det fungerade mycket smidigare med en annan webbläsare, så nu hoppas jag på det bästa i framtiden. :)

2 kommentarer:

  1. Tänk, jag har aldrig haft problem med att publicera inlägg (bortsett från någon enstaka gång när det har varit serverfel). Men... ska du flytta igen??!! Du är ju nästan alldeles nyinflyttad (och jag har inte ens hälsat på dig där än). Hur som helst rekommenderas telefonsamtal, brev och en massa tjat. Det finns en lista över fastighetsförmedlare på örebro kommuns hemsida, om jag minns rätt. Bara att köra den uppifrån och ner ;)

    SvaraRadera
  2. Japp, jag ska flytta igen. Det visste jag redan när jag flyttade in, fick ett korttidskontrakt fram till sista december, sen ska de renovera hela huset. Lite synd, för jag trivs faktiskt här. (Framförallt på den här ytan) Men du är hemskt välkommen att hälsa på innan jag flyttar. :) Jo, det får väl bli att ringa runt och knacka på, problemet är ju bara att jag inte har en fast inkomst efter januari vad jag vet nu..

    SvaraRadera