lördag 8 december 2012

Vinter

Tiden går så fort, vet inte riktigt var den tar vägen. I veckan som varit kom den första riktiga snön. Jag var ute på gården på jobbet och gjorde snöänglar i snöyran, drog runt små ettåringar på pulka som nu upplever snö på riktigt för första gången.

På jobbet julpysslas det, det övas luciasånger för fullt och lussekatter har bakats.

Hemma njuter jag för fullt av julmusik, julkalendern, glögg och julmusik, julgran, inslagna paket och bak. Det här är min favorittid på året. :)

Att försöka klura ut bra rim till julklapparna, äta dagens chokladbit, stanna upp och njuta av den kyliga vinterluften..

Tyvärr har jag väldigt ont i ryggen för tillfället också, och har haft nästan en vecka tillbaka. Är lite orolig över att jag kanske gjort för många slarviga lyft på jobbet och att min rygg därför protesterar nu. Hoppas på att det går över med lite vila, känns som om jag vill vara frisk nät julen och ledigheten snart är här. Med tid för vänner och familj, avkoppling och sånt där som det känns att man i vanliga fall aldrig riktigt hinner med..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar