onsdag 24 augusti 2011

Ibland blir dagar inte riktigt som man har tänkt sig.

Det behöver inte vara något dåligt, det är bara det att planeringen liksom blir bortträngd.
Mina planer för dagen var att jag skulle läsa massor av kurslitteratur och fortsätta på mitt lilla projekt innan jag på kvällen skulle iväg på möte. Så blev det inte.

När jag satt och drack mitt förmiddagskaffe lite lagom innan jag skulel dra igång med allt ringde en klasskompis som befann sig i Örebro för tillfället och hörde om jag ville fika. Eftersom jag inte har träffat henne sedan i maj ställde jag gärna upp och cyklade därför in till stan till ett café och satt där med henne ett tag och pratade om kommande termin, sommaren som gått och lite allt möjligt. Väldigt trevligt. När jag väl var på stan passade jag på att "uträtta några ärenden" (Jag har alltid funderat lite på det där uttrycket, och vet inte riktigt vad jag har för relation till det). Typ växla tillbaka lite pengar och sånt. Så där försvann en stund till.

På vägen hem passade jag på att dyka in i en annan väns hantverksbutik och fastnade där för att prata med henne och titta på lite olika saker. (Jag får väl skylla mig själv när jag hade med mig lite fika, det bäddar liksom för att man gärna blir kvar en stund..) Efter det tog jag mig i alla fall hem och åt en sen lunch, strukturerade lite bland pappershögarna och letade efter saker. (Det är jättetrevligt att ha det välstädat, problemet är bara att jag har städat bort saker som jag inte minns var jag har lagt.)

Sen åkte jag i alla fall iväg på mitt möte, och nu är jag hemma igen. Och vid den här tiden har jag inte så stor lust att börja plugga om jag ska vara ärlig.. Men, men. Det är en ny dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar